SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA NABORU DO PROJEKTÓW W USA WYTYCZNE DLA CZŁONKÓW ZESPOŁU NABOROWEGO.
Spełnianie podstawowych obowiązków szkolnych. (100 punktów) w tym:
- Kryteria wymierne: (25 punktów)
Frekwencja % |
punktacja |
90 – 100 |
5 |
80 – 89 |
4 |
70 – 79 |
3 |
Poniżej 70 |
0 |
Zachowanie końcowe 2022/2023 |
punktacja |
wzorowe |
5 |
bardzo dobre |
4 |
dobre |
3 |
pozostałe |
0 |
Średnia ocen końcowych |
punktacja |
4,75-6,00 |
5 |
4,00-4,74 |
4 |
3,50-3,99 |
3 |
poniżej 3,50 |
0 |
Goszczenie ucznia z projektów ZSJ w domu |
punktacja |
wielokrotne |
5 |
jednorazowe |
3 |
brak |
0 |
Rekolekcje |
punktacja |
aktywne zaangażowanie |
5 |
udział |
3 |
nieobecność |
0 |
2. Kryteria oceniane na podstawie opinii, obserwacji itp. (75 punktów) w tym:
- Formularz wybranego nauczyciela (10 punktów).
- Formularz samooceny (5 punktów).
- List motywacyjny zawarty w formularzu samooceny, napisany na komputerze w języku angielskim (10 punktów).
- Relacje z rówieśnikami (10 punktów):
– Umiejętność pracy w zespole.
– Dobra organizacja przy wykonywaniu różnych zadań, czynności (punktualność, sprawność, wewnętrzna dyscyplina).
– Reprezentowanie szkoły w konkursach, projektach online, kongresach międzynarodowych, zaangażowanie podczas goszczenia uczniów projektowych w naszej szkole (10 punktów). - Realizacja hasła „Być dla innych” (10 punktów) – czynne zaangażowanie w życie szkoły i zespołu klasowego, samodzielność, umiejętność podejmowania wyzwań.
- Rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim (20 punktów), w której będą brane pod uwagę:
- Otwartość oraz inicjatywa w podejmowaniu rozmowy (swoboda wypowiedzi, łatwość wysławiania się i nawiązania kontaktu z rozmówcą)
- Motywacja do udziału w programie
- Umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach
- Poprawność gramatyczno – leksykalna
- Umiejętność zainteresowania rozmówcy
Osoby, które brały już udział w danym projekcie, będą brane pod uwagę w drugiej kolejności, po rozpatrzeniu osób, które przystępują do danego projektu po raz pierwszy.
Minimalna liczba punktów, aby zgłoszenie zostało rozpatrzone do udziału w programie wynosi 75 punktów.
Osoby odpowiedzialne za proces naboru.
- o. Artur Wyzina SJ – podjęcie ostatecznej decyzji, rozstrzyganie ewentualnych kwestii spornych.
- Spełnianie podstawowych obowiązków szkolnych:
- kryteria wymierne o. Jacek Granatowski SJ (rekolekcje), Paweł Wójcik (pozostałe kryteria)
- kryteria oceny:
– „Być dla innych” – wychowawca klasy.
– List motywacyjny – Dariusz Przechadzki (list może również być oceniony przez szkołę goszczącą)
– Relacje z rówieśnikami, reprezentowanie szkoły w konkursach i projektach, zaangażowanie w życie szkoły: Magdalena Gruszka, Paweł Wójcik, wychowawca klasy.
– Rozmowa kwalifikacyjne w języku angielskim: Justyna Krawczyk, Deryl Leakey, Juan Perez-Orta.