SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA NABORU DO PROJEKTÓW W USA WYTYCZNE DLA CZŁONKÓW ZESPOŁU NABOROWEGO.
Spełnianie podstawowych obowiązków szkolnych. (100 punktów) w tym:
a. Kryteria wymierne: (25 punktów)
Frekwencja % |
punktacja |
90 – 100 |
5 |
80 – 89 |
4 |
70 – 79 |
3 |
Poniżej 70 |
0 |
Zachowanie końcowe 2023/2024 |
punktacja |
wzorowe |
5 |
bardzo dobre |
4 |
dobre |
3 |
pozostałe |
0 |
Średnia ocen końcowych |
punktacja |
4,75-6,00 |
5 |
4,00-4,74 |
4 |
3,50-3,99 |
3 |
poniżej 3,50 |
0 |
Goszczenie ucznia z projektów ZSJ w domu |
punktacja |
wielokrotne |
5 |
jednorazowe |
3 |
brak |
0 |
Rekolekcje |
punktacja |
aktywne zaangażowanie |
5 |
udział |
3 |
nieobecność |
0 |
b. Kryteria oceniane na podstawie opinii, obserwacji itp. – 75 punktów, w tym:
- Formularz wybranego nauczyciela 10 punktów.
- Formularz samooceny 5 punktów.
- List motywacyjny zawarty w formularzu samooceny, napisany na komputerze w języku angielskim lub języku w którym prowadzony jest projekt 10 punktów.
4. Współpraca z rówieśnikami -10 punktów:
- Umiejętność pracy w zespole,
- Dobra organizacja przy wykonywaniu różnych zadań, czynności (punktualność, sprawność, wewnętrzna dyscyplina).
5. Reprezentowanie szkoły w konkursach, projektach online, kongresach międzynarodowych, zaangażowanie podczas goszczenia uczniów projektowych w naszej szkole -10 punktów.
6. Realizacja hasła „Być dla innych” 10 punktów – czynne zaangażowanie w życie szkoły i zespołu klasowego, samodzielność, umiejętność podejmowania wyzwań.
7. Rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim lub języku, w którym prowadzony jest projekt 20 punktów, w której będą brane pod uwagę:
a. Otwartość oraz inicjatywa w podejmowaniu rozmowy (swoboda wypowiedzi, łatwość wysławiania się i nawiązania kontaktu z rozmówcą, przygotowanie do wyjazdu, wiadomości zdobyte na temat programu i jego miejsca).
b. Przygotowanie do wyjazdu i powrotu
c. Poprawność gramatyczno – leksykalna.
Rozmowa rekrutacyjna dotyczy tylko wybranych projektów.
Osoby, które brały już udział w danym projekcie, będą brane pod uwagę w drugiej kolejności, po rozpatrzeniu osób, które przystępują do danego projektu po raz pierwszy.
Minimalna liczba punktów, by wziąć udział w projekcie wynosi 75.
W wyjątkowych przypadkach komisja zastrzega sobie prawo dopuścić ucznia do projektu w trybie warunkowym.
Osoby odpowiedzialne za proces naboru.
- Damian Czerniak SJ – podjęcie ostatecznej decyzji, rozstrzyganie ewentualnych kwestii spornych.
- Spełnianie podstawowych obowiązków szkolnych:
- kryteria wymierne o. Jacek Granatowski SJ (rekolekcje), Paweł Wójcik (pozostałe kryteria)
- kryteria oceny:
- „Być dla innych” – wychowawca klasy.
- List motywacyjny – Dariusz Przechadzki (może również być oceniony przez szkołę goszczącą)
- Relacje z rówieśnikami, reprezentowanie szkoły w konkursach i projektach, zaangażowanie w życie szkoły: Magdalena Gruszka, Paweł Wójcik, wychowawca klasy.
- Rozmowa kwalifikacyjne w języku angielskim: Justyna Krawczyk, Deryl Leakey, Juan Perez-Orta
Dokumenty wysłane Librusem uzupełnione składamy do 4 marca 2025r.