Skip to content

Rekrutacja – projekty w USA

SZCZEGÓŁOWE KRYTERIA NABORU DO PROJEKTÓW W USA WYTYCZNE DLA CZŁONKÓW ZESPOŁU NABOROWEGO.

Spełnianie podstawowych obowiązków szkolnych. (100 punktów) w tym:

a. Kryteria wymierne: (25 punktów)

Frekwencja %

punktacja

90 – 100

5

80 – 89

4

70 – 79

3

Poniżej 70

0

 

Zachowanie końcowe 2023/2024

punktacja

wzorowe

5

bardzo dobre

4

dobre

3

pozostałe

0

 

Średnia ocen końcowych
2023/2024

punktacja

4,75-6,00

5

4,00-4,74

4

3,50-3,99

3

poniżej 3,50

0

 

Goszczenie ucznia z projektów ZSJ  w domu

punktacja

wielokrotne

5

jednorazowe

3

brak

0

 

Rekolekcje

punktacja

aktywne zaangażowanie

5

udział

3

nieobecność

0

      

  b. Kryteria oceniane na podstawie opinii, obserwacji itp. – 75 punktów, w tym:   

  1. Formularz wybranego nauczyciela 10 punktów.
  2. Formularz samooceny 5 punktów.
  3. List motywacyjny zawarty w formularzu samooceny, napisany na komputerze w języku angielskim lub języku w którym prowadzony jest projekt 10 punktów.

 

      4. Współpraca z rówieśnikami -10 punktów:

  • Umiejętność pracy w zespole,
  • Dobra organizacja przy wykonywaniu różnych zadań, czynności (punktualność, sprawność, wewnętrzna dyscyplina).

 

5. Reprezentowanie szkoły w konkursach, projektach online, kongresach międzynarodowych, zaangażowanie podczas goszczenia uczniów projektowych w naszej szkole -10 punktów.

 

6. Realizacja hasła „Być dla innych” 10 punktów – czynne zaangażowanie w życie szkoły i zespołu klasowego, samodzielność, umiejętność podejmowania wyzwań.

 

7. Rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim lub języku, w którym prowadzony jest projekt 20 punktów, w której będą brane pod uwagę:

     a. Otwartość oraz inicjatywa w podejmowaniu rozmowy (swoboda wypowiedzi, łatwość wysławiania się i nawiązania kontaktu z rozmówcą, przygotowanie do wyjazdu, wiadomości zdobyte na temat programu i jego miejsca).

      b. Przygotowanie do wyjazdu i powrotu

      c. Poprawność gramatyczno – leksykalna.

Rozmowa rekrutacyjna dotyczy tylko wybranych projektów.

 

Osoby, które brały już udział w danym projekcie, będą brane pod uwagę w drugiej kolejności, po rozpatrzeniu osób, które przystępują do danego projektu po raz pierwszy.

Minimalna liczba punktów, by wziąć udział w projekcie wynosi 75.

W wyjątkowych przypadkach komisja zastrzega sobie prawo dopuścić ucznia do projektu w trybie warunkowym.

 

Osoby odpowiedzialne za proces naboru.

  1. Damian Czerniak SJ – podjęcie ostatecznej decyzji, rozstrzyganie ewentualnych kwestii spornych.
  2. Spełnianie podstawowych obowiązków szkolnych:
  3. kryteria wymierne o. Jacek Granatowski SJ (rekolekcje), Paweł Wójcik (pozostałe kryteria)
  4. kryteria oceny:
  • „Być dla innych” – wychowawca klasy.
  • List motywacyjny – Dariusz Przechadzki (może również być oceniony przez szkołę goszczącą)
  • Relacje z rówieśnikami, reprezentowanie szkoły w konkursach i projektach, zaangażowanie w życie szkoły: Magdalena Gruszka, Paweł Wójcik, wychowawca klasy.
  • Rozmowa kwalifikacyjne w języku angielskim: Justyna Krawczyk, Deryl Leakey, Juan Perez-Orta

 

Dokumenty wysłane Librusem uzupełnione składamy do 4 marca 2025r.

Nasi partnerzy

 
Przejdź do treści