Spacer wirtualny

TUTORING W OLJ

Tutoring w OLJ to forma wsparcia rozwoju ucznia przez indywidualny kontakt z tutorem, który pomaga uczniowi w rozwoju i nauce. Dzieje się to poprzez:
• budowanie indywidualnej relacji opartej na zaufaniu i szacunku;
• skoncentrowanie na realnych zdolnościach ucznia i celach jakie on sobie wyznacza;
• wspieranie ucznia w procesie samooceny i refleksji w rożnych wymiarach życia.

Procedura wyboru tutorów w roku szkolnym 2019/2020:
• powstanie listy nauczycieli, którzy chcą być tutorami
• ustalenie podstawowych zasad pracy
• uczniowie wybierają 5 tutorów spośród wskazanych nauczycieli,
• koordynator przydziela uczniów tutorom, a tutorzy wyrażają zgodę na pracę z danym uczniem,
• początek regularnych spotkań uczniów z tutorami
• na pierwszych spotkaniach tutorzy ustalają z uczniami zasady współpracy

Ogólne zasady pracy tutorów w OLJ:
• organizacja: tutoring dla klas pierwszych OLJ jest obowiązkowy, a dla klas drugich, trzecich i czwartych- dobrowolny,
• kto może być: każdy nauczyciel (ale nie wychowawca dla swoich uczniów)
• częstotliwość spotkań indywidualnych: min. 15 min. raz na tydzień lub dwa tygodnie + 2-3 razy w semestrze spotkania dłuższe 30-45 min.)
• miejsce spotkań: standardowo sala lekcyjna, teren szkoły
• nad organizacją pracy tutoringu w OLJ oraz grupą rozwojową dla tutorów czuwa koordynator tutoringu

TUTOR W OLJ
Pracę tutora dobrze obrazuje metafora „lampy i zwierciadła”. Tutor jest kimś, kto czasem musi „poświecić”, by uczeń mógł dostrzec rzeczy, których do tej pory nie widział. Jednocześnie może być dla ucznia „zwierciadłem”. Dzięki sensownym pytaniom postawionym przez tutora uczeń może się w nim „przejrzeć”, a przez to lepiej zrozumieć sytuację, w której się znalazł.

 

Sylwetki Tutorów

Koordynator Tutoringu

Joanna Ślusarska

Koordynuję Tutoring w OLJ i jestem przekonana, że to świetny sposób wspierania uczniów w rozwoju osobistym i naukowym. Pracuję w OLJ jako psycholog od prawie 20 lat, ukończyłam studia podyplomowe z pedagogii ignacjańskiej oraz szkolenie IMP w Centrum Arrupe i wiele innych warsztatów i szkoleń związanych z tematyką wspierania rozwoju dzieci i młodzieży. Aktualnie uczestniczę w certyfikowanym kursie tutoringu. W mojej pracy zajmuję się profesjonalnie udzielaniem wsparcia i pomocy. Dzielę się również swoim doświadczeniem prowadząc różnego rodzaju szkolenia dla nauczycieli i wychowawców. Od wielu lat prowadzę warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców, a od kilku koordynuję cykl wykładów o wychowaniu. Jako psycholog i mama wiem, że w bliższej relacji, w zaufaniu i otwarciu się na drugiego człowieka jest możliwy pełniejszy rozwój- bez lęku, karania, moralizowania, które to zazwyczaj prowadzą do zamykania się, buntu, czy podporządkowywania się. Młodym ludziom potrzeba doświadczać, ale również i reflektować nad sobą i zdobytym doświadczeniem. Z tego może narodzić się zmiana, a nawet mała, może zapoczątkować  proces rozwoju. Tutor jest więc towarzyszem w rozwoju, który naświetla, naprowadza, pokazuje konsekwencje, zadaje odpowiednie zadania…  Ten sposób myślenia jest szczególnie bliski szkołom jezuickim, gdzie w doświadczaniu, refleksji, działaniu i ewaluacji odbywa się proces uczenia czy rozwoju, a troska o indywidualny rozwój człowieka (cura personalis) dotyczy nie tylko nauki, ale pełnego, we wszystkich sferach rozwoju. Tutoring więc wpisuje się idealnie w założenia naszej szkoły, a tutor wypełnia miejsce pomiędzy nauczycielem, wychowawcą a pedagogiem, psychologiem czy ojcem duchownym. Mam nadzieję, że skorzystacie J J.Ś.

image002 Tutoring

 

 

Tutorzy OLJ

image001 300x225 Tutoring

 

 

 

 

 

Kamil Batożyński

Zawodowo :

 z wykształcenia i z pasji informatyk,  z zainteresowań: IT oraz cybersecurity, od 14 lat  nauczyciel przedmiotów zawodowych informatycznych, szkoleniowiec i trener PALO ALTO CYBERSECURITY

Prywatnie:

1) szczęśliwy mąż i ojciec
2) siatkówka, podróże i motoryzacja –  to coś co sprawia, że oddycham w moim życiu
3) dobra książka (okres międzywojenny) z muzyką w tle

image003 300x228 Tutoring

Magdalena Bednarczyk

  • Z wykształcenia pedagog i nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca z powołania i poczucia misji, prowadzi robotykę dla najmłodszych.
  • W 2015- 2018 wolontariuszka angażująca się w pracę z młodzieżą szkół gimnazjalnych.
  • W latach 2012- 2017 nauczyciel akademicki.
  • W 2019r.  studia podyplomowe z teologii ogólnej i rozpoczęła i kurs pisania ikon dla początkujących.
  • Niepoprawna optymistka, której w życiu towarzyszą słowa JPII  „Nie lękaj się, wypłyń na głębię” .
  • Uwielbia śmiać się, tańczyć i śpiewać, dusza artysty kochająca przyrodę; ceni sobie wolność, piękno i dobro; w wolnych chwilach czyta książki, uwielbia jesienne/wiosenne spacery nad morzem  i gorącą czekoladęJ

image004 181x300 Tutoring

Paulina Bigus

  • 5 lat pracy ze studentami na uczelni.
  • Specjalizacja z chemii analitycznej.
  • Dyplom z arteterapii.
  • Jeden z ulubionych malarzy: Claude Monet

Wyzwanie na najbliższe lata: nauczyć się języka tureckiego. 

image005 300x300 Tutoring

Magdalena Czapp

Na początku pracy u Ojców Jezuitów uczyłam języka angielskiego w liceum, następnie również w gimnazjum. I właśnie wówczas zaczęłam tutoring z moimi wychowankami. Z biegiem lat, mój stan zdrowia ulegał pogorszeniu. Zaczęłam pracę w szkolnej świetlicy a następnie, po studiach podyplomowych w bibliotece. Moją pasją jest człowiek. Lubię poznawać nowe osoby, pielęgnować ugruntowane już znajomości i przyjaźnie. Uwielbiam dobrą kawę ;), ciekawą książkę.

image006 225x300 Tutoring

Aneta Gerula

 

  • W szkole pracuję 20 rok. Uczę przedmiotów związanych z plastyką i historią sztuki. Miłość do sztuki zaszczepili moi rodzice i to oni byli moimi pierwszymi mistrzami, potem nauczyciele pasjonaci i profesorowie w liceum plastycznym i Akademii Sztuk Pięknych.
  • Bycie artystką to część mnie, to jak oddychanie, więc nie traktuję tego jak pasji. Maluję i rysuję z potrzeby.
  • Czas wolny spędzam czytając, oglądając filmy. Słucham muzyki, szczególnie kiedy sprzątam. Lubię proste odprężające domowe zajęcia.
  • Kocham przyrodę, rodzinny sad i moją kotkę. 
  • Cenię różnorodność świata. Myślę, że dzięki temu jest intrygujący i pozwala nam znaleźć swoje miejsce. 
  • Lubię z Wami rozmawiać 

image007 226x300 Tutoring

Hanna Hetmańska

  • Nauczyciel języka polskiego i metodologii w liceum.
  • Trener Centrum Arrupe (prowadzi szkolenia dla nauczycieli: “Wstęp w Integralny Model Pedagogii”, “Pomysłowy wychowawca”, Metodologia uczenia się”, Ewaluacja w pracy nauczyciela”)
  • Koordynator wychowawców w liceum.
  • Ulubiony kolor: czerń z kolorowymi dodatkami:)
  • Zainteresowania: między innymi projektowanie i aranżacja wnętrz

image008 225x300 Tutoring

Ojciec Rafał Huzarski SJ

  • Od 26 lat jestem jezuitą. Skończyłem studia filozoficzne, teologiczne i filologię polską (kierunek – teatrologia). Obecnie oprócz pracy w naszym liceum wykładam też homiletykę (sztuka mówienia kazań) na Papieskim Wydziale Teologicznym Bobolanum w Warszawie. W liceum uczę filozofii i religii a ramach zajęć pozalekcyjnych prowadzę Pracownię Retoryki.
  • Bardzo lubię jeździć pociągami (stąd zdjęcie) . Ku utrapieniu jezuitów, z którymi mieszkam gram też amatorsko na akordeonie. W nielicznych chwilach wolnych chodzę na plażę, gdzie piję herbatę i patrzę w dal…

image009 243x300 Tutoring

Irmina Ignatowska

  • Nauczyciel biologii z długoletnim stażem pedagogicznym,
  • Egzaminator,
  • Biologia to moja pasja. Interesuję się psychologią, medycyną,
  • Lubię zwierzęta, spacery po lesie, podróże, chodzenie po górach.

image010 210x300 Tutoring

Dominika Karmolińska

  • Nauczycielka jęz. niemieckiego i edukacji dla bezpieczeństwa od kilku ładnych lat 😉
  • Latem w wolnych chwilach żegluję (kiedyś wiele lat trenowałam), a zimą jeżdżę na nartach – jestem instruktorem narciarskim PZN. Jestem też związana z harcerstwem – ponad dwadzieścia lat byłam czynną instruktorką ZHR. 
  • Prywatnie zamężna, mama trójki dzieci. 

image011 211x300 Tutoring

Michał Kobus

  • Doświadczenie zawodowe: nauczyciel historii i WOS, absolwent Liceum Jezuitów i Uniwersytetu Gdańskiego wydział Historii, w Zespole Szkół Jezuitów od 2011, wychowawca w liceum (2013-16) i gimnazjum (2016-19),
  • Zainteresowania: polityka, ekonomia, akwarystyka, tenis.

image012 200x300 Tutoring

Deryl Leakey

Pochodzę z Walii, gdzie ukończyłam prawo. Jesienią 2017r. przeprowadziłam się do Gdyni. Moje pierwsze doświadczenie jako angielskiego rozmówcy zdobyłam w ośrodku szkoleniowym dla dorosłych, pomagając studentom w zdobyciu kwalifikacji (ESOL), by zostali obywatelami Wielkiej Brytanii. Pracowałam jako urzędnik samorządu terytorialnego i jednym z moich obowiązków było nauczanie absolwentów prawa i pomoc im w kształtowaniu kariery przez plany rozwoju i szkolenia.

Uczniowie Liceum Jezuitów wzbogacają moje życie, a ich nauczanie jest dla mnie  przywilejem. Mam nadzieję, że uczą się ode mnie tyle, co ja od nich. Jest to bardzo satysfakcjonujące doświadczenie.

Moje zainteresowania to przyroda, spacery po pięknych polskich lasach, pływanie po Bałtyku, obserwowanie ptaków, picie herbaty i pogawędki z przyjaciółmi. Lubię poezję i dramat, słucham radia BBC i surfuję w sieci, ale książki są moją największą pasją.

Marzę, że w przyszłości będę miała mały ogródek do uprawy warzyw. Nic nie może się równać ze zrywaniem własnych truskawek o wschodzie słońca, gotowych na śniadanie. Cóż za radość, to fantastyczne!

image013 173x300 Tutoring

Barbara Malinowska

Jestem nauczycielem j. hiszpańskiego, łaciny i greki. Przez kilka lat prowadziłam też CAS (creativity, action, servis) w ramach Międzynarodowej Matury (IB). W liceum pracowałam jako wolontariusz w domu dziecka w Nowej Hucie, uważam to za jedno z najważniejszych dla mnie doświadczeń zawodowych.

W mojej pracy równie ważne jak zaangażowanie na lekcjach przedmiotu są dla mnie aktywności poza klasą i szkołą. Lubię w ten sposób poznawać uczniów, ich uzdolnienia i możliwości, obserwować jak radzą sobie z napotkanymi przeszkodami. Największą satysfakcję w mojej pracy sprawia mi uśmiech młodego człowieka wyrażający dumę z dobrze wykonanego zadania, szczególnie, jeśli wymagało ono od niego wysiłku. Widzę wtedy, jak rośnie w nim przekonanie, że jest Kimś 🙂

W czasie wolnym uwielbiam wszystkie aktywności związane z wodą – najbardziej pływanie, kajakarstwo i żeglarstwo. Fascynują mnie też rozmaite dziedziny sztuki – od literatury, poprzez malarstwo i rzeźbę, do muzyki i filmu. Bawię się chętnie słowem, gram na gitarze, śpiewam oraz uprawiam sztukę użytkową – wykorzystuję moje uzdolnienia m.in. w mojej pracy, co sprawia, że rzadko się w niej nudzę 🙂

image014 300x221 Tutoring

Monika Ochendal

  • Specjalizacja teatrologiczna na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego
  • Studia na Politechnice Gdańskiej na Wydziale Ekonomii i Zarządzania
  •  “Coaching  z elementami psychologii” na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Sopocie
  • Uwielbiam windsurfing i jestem instruktorem
  • Najbardziej lubię kąpiel w morzu podczas śnieżycy

 

image015 300x230 Tutoring

Grażyna Okroj

  • Od kilkunastu lat uczę języka polskiego w naszej szkole. Najdłużej związana byłam z gimnazjum, ale prowadziłam też lekcje w klasach licealnych, a od dwóch lat trwa moja przygoda ze szkołą podstawową.
  • Jestem także lektorem języka polskiego jako obcego, czyli uczę cudzoziemców.
  • Bardzo lubię teatr, o czym mają okazję przekonać się klasy, których jestem wychowawczynią .

image016 206x300 Tutoring

Juan Sebastian Perez Orta

  • Magister Pedagogiki Uniwersytetu w Sewilli,
  • Kurs ekspercki w e-learningu Uniwersytetu w Sewilli,
  • Stypendium Erazmusa w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu,
  • Cultural Anthropology in Education (w j. angielskim),
  • Kurs Pedagogiczno-metodyczny dla nauczycieli języka hiszpańskiego w

          Krakowskim Instytucie Rozwoju Edukacji (2017-2018),

  • Szkoły Językowe w Gdyni i Sopocie od 2011,
  • Zespół Szkół Jezuitów w Gdyni od 2016,
  • Mieszkałem w trzech krajach (Hiszpania, Dania i Polska) i pięciu miastach

        (Punta Umbría, Sevilla, Wrocław, Aarhus i Gdynia),

  • Mam duży dystans do świata. Jestem otwartym człowiekiem, który lubi

         poznawać nowych ludzi. Najbardziej interesuje mnie sam proces poznawania

         człowieka i ludzkie charaktery. W pracy nie dbam tylko o moich uczniów, ale

          o ludzi, którymi są i mogą się stać.

  • Za granicą lub w Polsce, podróżowanie jest jedną z moich pasji, i jak tylko

          mogę, pakuję się, aby pojechać i odkryć nowe miejsce. Spacer po plaży daje

          mi siłę, nie mogę się bez tego obejść. Lubię uprawiać sport i uwielbiam

          piłkę nożną. Kocham robić zdjęcia, zwykle piszę i gram w wideogry (choć

          ostatnio nie jestem na bieżąco), a jeśli plan obejmuje oglądanie seriali i

          filmów, możesz na mnie liczyć . Obecnie, Netflix i HBO mogą należeć do moich najlepszych przyjaciół.

image017 225x300 Tutoring

Dariusz Przechadzki

  • Moim ostatnim miejscem pracy była Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Gdańsku, gdzie miałem przyjemność pracować przez zeszłe cztery lata, wcześniej pracowałem w Gimnazjum nr.1 i nr.3 w Kwidzynie. Poza pracą w szkole zajmuję się tłumaczeniami i udzielam korepetycji, w swojej karierze zdarzyło mi się uczyć członków oddziałów specjalnych, kontrolera lotu, a nawet i najemnika.
  • Od 23 lat interesuję się Japonią, jej kulturą, językiem, motoryzacją, a także anime i mangą. Od lat interesuję się również zapomnianymi cywilizacjami i ich dziedzictwem. W wolnym czasie rysuję, zajmuję się grafiką komputerową i komponuję muzykę elektroniczną.

image018 300x289 Tutoring

Agnieszka Puchała

Moje doświadczenie zawodowe obejmuje  pracę w administracji biurowej międzynarodowej korporacji oraz nauczanie języka polskiego w szkole podstawowej.

 Prywatnie jestem fanką kawy, filmów Marvela, lubię tańczyć i oglądać seriale.

image019 249x300 Tutoring

 

Justyna Wawrowska

  • Nauczyciel geografii – z zamiłowania. Szczególnie bliskie są mi zagadnienia społeczno-ekonomiczne 
  • Nauczyciel przedsiębiorczości – podstaw, które warto znać 🙂
  • Moje pasje to: podróże, ogólnie poznawanie nowych miejsc, tych bliższych i dalszych,  książki: kryminał, fantastyka.
  • U innych cenię dobrą organizację, szczerość, kreatywność i dystans do siebie.

image020 197x300 Tutoring

 

Nasi partnerzy

%name Tutoring
%name Tutoring
%name Tutoring
%name Tutoring
%name Tutoring
%name Tutoring
%name Tutoring